tirsdag den 16. juni 2015

Åh, alle disse sociale medier.....

Blogs, facebook, div. grupper, osv. osv - hvad skal jeg bruge og hvornår, sådan at det stadigt er rart og ikke bliver en plage?
Min gode strikke-ven-kollega, Charlotte Kaae, opfordrede mig KRAFTIGT til at komme igang med instagram og min første tanke var, århhh, nej - ikke en tidsrøver mere - og hvad skal jeg med havelåger?
Det der kom ud af det var imidlertid, at jeg ved at følge Charlottes gode eksempel, prøver at være mere struktureret i måden jeg bruger de sociale medier på. Nu prøver jeg resten af året efter denne model - og så ser jeg på om det har fungeret til den tid. 
Mine blog (denne her) bruger jeg til processbeskrivelser (for mig selv og andre)
-andre blogs er "temablogs" (f.eks strikimonda - som jeg linker til fra denne blog og opdateres efter behov.
Facebook vil jeg bruge når en meddelelse skal hurtigt ud til mange.
Instagram vil jeg bruge til den hurtige (daglige) "jeg er i live og har gang i det her" opdatering - her hedder jeg ruths.dk
Pinterest vil jeg først om fremmest bruge til at samle egen inspiration.
- og når der sker noget overvældende, bryder jeg alle regler og skriver på alle flader!

Så nu igang: 
Når jeg kommer rundt og møder strikkere hører jeg ofte et ønske om at komme rigtigt igang med mønsterstrik. Derfor har jeg tænkt på at lave et "kom i gang med" hæfte, sådan lidt i stil med de hæfter man for år tilbage kunne få: kom i gang med Word - Excel og hvad der nu ellers var.
Jeg laver en "strikkeprøve", en mini fair Isle sweater, i størrelse ca. 3 måneder. Ved at strikke den, kommer man igennem alle processer og kan i princippet efterfølgen strikke i alle størrelser. 

And for my foreign readers: I decided to write only in Danish for a periode of half a year. I know that it's often the time I have to spend on the translations that make me hesitate to write new feeds on my blog and maybe it's not necessary. I think google translate is as good as me -  probably better - but please let me know if it works. 

5 kommentarer:

Taxastrikkeren sagde ...

Jeg tumlede rundt på diverse netsider da jeg startede med mønsterstrik. Syntes man skal være stædig for at lave det pænt, men måske min alder sidder lidt i vejen 😉 Din lille øvetrøje er jo fantastisk flot og fortjener at blive strikket i alle størrelser over det meste af verden. Jeg tror nordmændene vil tage den til deres store mønsterstrikkende hjerter og lave den i mange mange farvekombinationer.
Opgaven til dig: lav den i en udgave med rundt bærestykke med indtagningen i. Jep, som "Nancykofte/genser", Marius og alle de andre norske trøjer. Det værste ved din trøje: en mere jeg mangler😉
Har aldrig oplevet dig som"for meget".

Helle : sagde ...

Dejlig lille trøje,man får helt lyst til at gå igang med at strikke den !

Benedicte sagde ...

Den trøje er da helt vidunderlig, også selv om man allerede er mønsterstrikker. Og mon ikke du alligevel kan komme med et tip eller to, til de mere øvede? ;-)

Anonym sagde ...

ÆV, man kan ikke sende dig en mail - jeg får den retur (mon din mailboks er fyldt?)

Med venlig hilsen
Lars

Jette R sagde ...

Inspirerende "kantkursus" på Fanø idag...☺